Epistola catre Romani a Sfantului Apostol Pavel 3
- 1. Care este deci intaietatea iudeului si folosul taierii imprejur?
- 2. Este mare in toate privintele. Intai, pentru ca lor li s-au incredintat cuvintele lui Dumnezeu.
- 3. Caci ce este daca unii n-au crezut? Oare necredinta lor va nimici credinciosia lui Dumnezeu?
- 4. Nicidecum! Ci Dumnezeu se vadeste in adevarul Sau, pe cand tot omul intru minciuna, precum este scris: "Drept esti Tu intru cuvintele Tale si biruitor cand vei judeca Tu".
- 5. Iar daca nedreptatea noastra invedereaza dreptatea lui Dumnezeu, ce vom zice? Nu cumva este nedrept Dumnezeu care aduce mania? - Ca om vorbesc.
- 6. Nicidecum! Caci atunci cum va judeca Dumnezeu lumea?
- 7. Caci daca adevarul lui Dumnezeu, prin minciuna mea, a prisosit spre slava Lui, pentru ce dar mai sunt si eu judecat ca pacatos?
- 8. Si de ce n-am face cele rele, ca sa vina cele bune, precum suntem huliti si precum spun unii ca zicem noi? Osanda aceasta este dreapta.
- 9. Dar ce? Avem noi vreo precadere? Nicidecum. Caci am invinuit mai inainte si pe iudei, si pe elini, ca toti sunt sub pacat,
- 10. Dupa cum este scris: "Nu este drept nici unul;
- 11. Nu este cel ce intelege, nu este cel ce cauta pe Dumnezeu.
- 12. Toti s-au abatut, impreuna, netrebnici s-au facut. Nu este cine sa faca binele, nici macar unul nu este.
- 13. Mormant deschis este gatlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de vipera este sub buzele lor;
- 14. Gura lor e plina de blestem si amaraciune;
- 15. Iuti sunt picioarele lor sa verse sange;
- 16. Pustiire si nenorocire sunt in drumurile lor;
- 17. Si calea pacii ei nu au cunoscut-o;
- 18. Nu este frica de Dumnezeu inaintea ochilor lor".
- 19. Dar stim ca cele cate zice Legea le spune celor care sunt sub Lege, ca orice gura sa fie inchisa si ca toata lumea sa fie vinovata inaintea lui Dumnezeu.
- 20. Pentru ca din faptele Legii nici un om nu se va indrepta inaintea Lui, caci prin Lege vine cunostinta pacatului.
- 21. Dar acum, in afara de Lege, s-a aratat dreptatea lui Dumnezeu, fiind marturisita de Lege si de prooroci.
- 22. Dar dreptatea lui Dumnezeu vine prin credinta in Iisus Hristos, pentru toti si peste toti cei ce cred, caci nu este deosebire.
- 23. Fiindca toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu;
- 24. Indreptandu-se in dar cu harul Lui, prin rascumpararea cea in Hristos Iisus.
- 25. Pe Care Dumnezeu L-a randuit (jertfa de) ispasire, prin credinta in sangele Lui, ca sa-Si arate dreptatea Sa, pentru iertarea pacatelor celor mai inainte facute,
- 26. Intru ingaduinta lui Dumnezeu - ca sa-Si arate dreptatea Sa, in vremea de acum, spre a fi El Insusi drept, si indreptand pe cel ce traieste din credinta in Iisus.
- 27. Deci, unde este pricina de lauda? A fost inlaturata. Prin care Lege? Prin Legea faptelor? Nu, ci prin Legea credintei.
- 28. Caci socotim ca prin credinta se va indrepta omul, fara faptele Legii.
- 29. Oare Dumnezeu este numai al iudeilor? Nu este El si Dumnezeul paganilor? Da, si al paganilor.
- 30. Fiindca este un singur Dumnezeu, Care va indrepta din credinta pe cei taiati imprejur si, prin credinta, pe cei netaiati imprejur.
- 31. Desfiintam deci noi Legea prin credinta? Nicidecum! Dimpotriva, intarim Legea.