Romani 9
- 1. Spun adevarul in Hristos, nu mint; cugetul meu, luminat de Duhul Sfant, imi este martor,
- 2. ca simt o mare intristare si am o durere necurmata in inima.
- 3. Caci aproape sa doresc sa fiu eu insumi anatema, despartit de Hristos, pentru fratii mei, rudele mele trupesti.
- 4. Ei sunt israeliti, au infierea, slava, legamintele, darea Legii, slujba dumnezeiasca, fagaduintele,
- 5. patriarhii, si din ei a iesit, dupa trup, Hristosul, care este mai presus de toate lucrurile, Dumnezeu binecuvantat in veci. Amin!
- 6. Dar aceasta nu inseamna ca a ramas fara putere Cuvantul lui Dumnezeu. Caci nu toti cei ce se coboara din Israel sunt Israel;
- 7. si, macar ca sunt samanta lui Avraam, nu toti sunt copiii lui Avraam; ci este scris: "In Isaac vei avea o samanta care-ti va purta numele."
- 8. Aceasta inseamna ca nu copiii trupesti sunt copii ai lui Dumnezeu; ci copiii fagaduintei sunt socotiti ca samanta.
- 9. Caci cuvantul acesta este o fagaduinta: "Pe vremea aceasta Ma voi intoarce, si Sara va avea un fiu."
- 10. Ba mai mult, tot asa a fost cu Rebeca. Ea a zamislit doi gemeni numai de la parintele nostru Isaac.
- 11. Caci, macar ca cei doi gemeni nu se nascusera inca si nu facusera nici bine, nici rau - ca sa ramana in picioare hotararea mai dinainte a lui Dumnezeu, prin care se facea o alegere, nu prin fapte, ci prin Cel ce cheama -
- 12. s-a zis Rebecai: "Cel mai mare va fi rob celui mai mic",
- 13. dupa cum este scris: "Pe Iacov l-am iubit, iar pe Esau l-am urat."
- 14. Deci ce vom zice? Nu cumva este nedreptate in Dumnezeu? Nicidecum!
- 15. Caci El a zis lui Moise: "Voi avea mila de oricine-Mi va placea sa am mila; si Ma voi indura de oricine-Mi va placea sa Ma indur."
- 16. Asadar, nu atarna nici de cine vrea, nici de cine alearga, ci de Dumnezeu care are mila.
- 17. Fiindca Scriptura zice lui faraon: "Te-am ridicat inadins, ca sa-Mi arat in tine puterea Mea si pentru ca Numele Meu sa fie vestit in tot pamantul."
- 18. Astfel, El are mila de cine vrea, si impietreste pe cine vrea.
- 19. Dar imi vei zice: "Atunci de ce mai baga vina? Caci cine poate sta impotriva voii Lui?"
- 20. Dar, mai degraba, cine esti tu, omule, ca sa raspunzi impotriva lui Dumnezeu? Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l-a facut: "Pentru ce m-ai facut asa"?
- 21. Nu este olarul stapan pe lutul lui, ca din aceeasi framantatura de lut sa faca un vas pentru o intrebuintare de cinste, si un alt vas pentru o intrebuintare de ocara?
- 22. Si ce putem spune, daca Dumnezeu, fiindca voia sa-Si arate mania si sa-Si descopere puterea, a suferit cu multa rabdare niste vase ale maniei, facute pentru piere;
- 23. si sa-Si arate bogatia slavei Lui fata de niste vase ale indurarii pe care le-a pregatit mai dinainte pentru slava (despre noi vorbesc)?
- 24. Astfel, El ne-a chemat nu numai dintre iudei, ci si dintre Neamuri,
- 25. dupa cum zice in Osea: "Voi numi "popor al Meu" pe cel ce nu era poporul Meu si "preaiubita" pe cea care nu era preaiubita.
- 26. Si acolo unde li se zicea: "Voi nu sunteti poporul Meu", vor fi numiti fii ai Dumnezeului celui Viu."
- 27. Isaia, de alta parte, striga cu privire la Israel: "Chiar daca numarul fiilor lui Israel ar fi ca nisipul marii, numai ramasita va fi mantuita.
- 28. Caci Domnul va implini pe deplin si repede pe pamant Cuvantul Lui."
- 29. Si, cum zisese Isaia mai inainte: "Daca nu ne-ar fi lasat Domnul Savaot o samanta, am fi ajuns ca Sodoma si ne-am fi asemanat cu Gomora."
- 30. Deci ce vom zice? Neamurile, care nu umblau dupa neprihanire, au capatat neprihanirea, si anume, neprihanirea care se capata prin credinta;
- 31. pe cand Israel, care umbla dupa o Lege care sa dea neprihanirea, n-a ajuns la Legea aceasta.
- 32. Pentru ce? Pentru ca Israel n-a cautat-o prin credinta, ci prin fapte. Ei s-au lovit de Piatra de poticnire,
- 33. dupa cum este scris: "Iata ca pun in Sion o Piatra de poticnire si o Stanca de cadere: si cine crede in El nu va fi dat de rusine."