1. O, galateni nechibzuiti! Cine v-a fermecat pe voi, inaintea ochilor carora a fost zugravit Isus Hristos ca rastignit?
2. Iata numai ce voiesc sa stiu de la voi: prin faptele Legii ati primit voi Duhul ori prin auzirea credintei?
3. Sunteti asa de nechibzuiti? Dupa ce ati inceput prin Duhul, vreti acum sa sfarsiti prin firea pamanteasca?
4. In zadar ati suferit voi atat de mult? Daca in adevar, e in zadar!
5. Cel ce va da Duhul si face minuni printre voi le face oare prin faptele Legii sau prin auzirea credintei?
6. Tot asa si "Avraam a crezut pe Dumnezeu, si credinta aceasta i-a fost socotita ca neprihanire."
7. Intelegeti si voi, dar, ca fii ai lui Avraam sunt cei ce au credinta.
8. Scriptura, de asemenea, fiindca prevedea ca Dumnezeu va socoti neprihanite pe Neamuri, prin credinta, a vestit mai dinainte lui Avraam aceasta veste buna: "Toate neamurile vor fi binecuvantate in tine."
9. Asa ca cei ce se bizuie pe credinta sunt binecuvantati impreuna cu Avraam cel credincios.
10. Caci toti cei ce se bizuie pe faptele Legii sunt sub blestem; pentru ca este scris: "Blestemat este oricine nu staruie in toate lucrurile scrise in cartea Legii, ca sa le faca."
11. Si ca nimeni nu este socotit neprihanit inaintea lui Dumnezeu, prin Lege, este invederat, caci "cel neprihanit prin credinta va trai."
12. Insa Legea nu se intemeiaza pe credinta; ci ea zice: "Cine va face aceste lucruri va trai prin ele."
13. Hristos ne-a rascumparat din blestemul Legii, facandu-Se blestem pentru noi - fiindca este scris: "Blestemat e oricine este atarnat pe lemn" -
14. pentru ca binecuvantarea vestita lui Avraam sa vina peste Neamuri, in Hristos Isus, asa ca, prin credinta, noi sa primim Duhul fagaduit.
15. Fratilor, (vorbesc in felul oamenilor) un testament, chiar al unui om, odata intarit, totusi nimeni nu-l desfiinteaza, nici nu-i mai adauga ceva.
16. Acum, fagaduintele au fost facute "lui Avraam si semintei lui." Nu zice: "si semintelor" (ca si cum ar fi vorba de mai multe), ci ca si cum ar fi vorba numai de una: "si semintei tale", adica Hristos.
17. Iata ce vreau sa zic: un testament pe care l-a intarit Dumnezeu mai inainte, nu poate fi desfiintat, asa ca fagaduinta sa fie nimicita de Legea venita dupa patru sute treizeci de ani.
18. Caci, daca mostenirea ar veni din Lege, nu mai vine din fagaduinta; si Dumnezeu printr-o fagaduinta a dat-o lui Avraam.
19. Atunci pentru ce este Legea? Ea a fost adaugata din pricina calcarilor de lege, pana cand avea sa vina "Samanta" careia Ii fusese facuta fagaduinta; si a fost data prin ingeri, prin mana unui mijlocitor.
20. Dar mijlocitorul nu este mijlocitorul unei singure parti, pe cand Dumnezeu este unul singur.
21. Atunci oare Legea este impotriva fagaduintelor lui Dumnezeu? Nicidecum! Daca s-ar fi dat o Lege care sa poata da viata, intr-adevar, neprihanirea ar veni din Lege.
22. Dar Scriptura a inchis totul sub pacat, pentru ca fagaduinta sa fie data celor ce cred prin credinta in Isus Hristos.
23. Inainte de venirea credintei, noi eram sub paza Legii, inchisi pentru credinta care trebuia sa fie descoperita.
24. Astfel, Legea ne-a fost un indrumator spre Hristos, ca sa fim socotiti neprihaniti prin credinta.
25. Dupa ce a venit credinta, nu mai suntem sub indrumatorul acesta.
26. Caci toti sunteti fii ai lui Dumnezeu, prin credinta in Hristos Isus.
27. Toti care ati fost botezati pentru Hristos v-ati imbracat cu Hristos.
28. Nu mai este nici iudeu, nici grec; nu mai este nici rob, nici slobod; nu mai este nici parte barbateasca, nici parte femeiasca, fiindca toti sunteti una in Hristos Isus.
29. Si, daca sunteti ai lui Hristos, sunteti "samanta" lui Avraam, mostenitori prin fagaduinta.